måndag 21 juni 2010

för fyra år sedan..

spenderade jag min sommar på Brevik, en kurs och lägergård 1 kilometer utanför Stegeborg. Där träffade jag otroligt fina vänner som gjorde grunden till den människan jag är idag. I fredags åkte vi tillbaka till Stegeborg och Brevik för att se hur stället ser ut idag. Hanna och Linnea är två av de människorna jag träffade där, tillsammans tog vi steget och åkte tillbaka. På vägen ut till Stegeborg började man känna igen sig, då fick jag ont i magen.. och jag var berädd på att överlämna min bil åt två tjejer som inte har körkort.. allt för att inte behöva åka in på grusvägen som tar oss in till lägergården... vi åkte inte ända fram utan stannade precis där man såg stället.. allt var som vanligt... klockan närmade sig sju och det var telefontid och vi önskade att vi fick uppleva händelsen igen. Vi pratade minnen hela vägen hem i bilen och vi längtade tillbaka..
farmorsudde i sikte..
/ Cecilia


Inga kommentarer: