onsdag 13 januari 2010

det är så mycket nu, tiden går så himla fort och om fem månader tar jag studenten. Jag ska söka jobb nu, ja ska verkligen ta tag i det där så jag inte står där den 11 juni och inte vet vad jag ska göra. Jag ska skicka mitt CV till allt som går att skicka till, jag vägrar jobba på macken eller biluthyrningen en sommar till, jag vill vidga mina vyer och inte hänga på pappa mer, jag vill vara fri!
Jag är sjukt stressad hur man ska hinna allt. Ibland vill jag bara sjunka under jorden och försvinna för några månader. En rapport ska skrivas, en bok ska läsas, ett projektarbete ska fixas, en italienska kurs ska avslutas, ett matte prov ska göras och en filosofi kurs ska påbörjas. Jag hatar alla krav som ställs på en, att man ska prestrerade så jävla hårt och få så bra betyg som möjligt.
Jag är trött på allt som har med fest och krogen att göra, jag vill burra in mig i en filt, äta godis och se på film. Just nu kan jag inte ens festa för att det hinns inte med i planeringen. Jag försöker mig att drömma bort, jag kollar på Linns bilder från Australien och ser hur kul hon har. Hon lever verkligen livet och jag tycker hon är så himla cool. Först 1 år i Frankrike och sedan dra till Australien sådär och jag älskar verkligen hennes sätt att leva! Jag vill ha en hund, jag vill kunna känna hunddoften igen! Idag tyckte jag att jag såg dig, men det var inte du Molle det var min halsduk som låg och på golvet, inte du! Jag önskar att du fanns här, när jag fick ångest över all press och så fanns du ändå där för mig. Det är så jävla svårt!
jag har sådan jävla lust att boka en biljett till Hedvig i Göteborg och verkligen fly från allt, jag skulle verkligen behöva lite Hedvig tid. Jag ska tammefan boka den där jävla biljetten och skita om jag har prov och skit och ta ledig en dag eller två och åka. Det ska jag göra! Kanske vecka 5 efter alla prov, det kanske kan funka!
hej då.

Inga kommentarer: