måndag 4 januari 2010

idag tog jag mig till Johannelunds bibliotek för att låna mig en bok. Herregud, det har inte förändrats något och jag kände att minnena från barndomen kom upp när jag klev in i rummet. Medelåldern på biblioteket var ungefär 70 år och jag kände mig oehört ung. Jag gick direkt in på vuxen avdelningen och jag kände mig oehört kulturell eftersom jag skulle låna mig en bok på lovet. Jag hittade Isabel Allendes bok andarnas hus och tog boken med mig, perfekt! En sak var ny, när jag kom till disken så hänvisade hon mig till en apparat på sidan. Förut tog man alltid sin bok och gav bibliotekarien den och sen fixade hon allt, men nu ska man göra sånt själv istället. Ajja, jag gillade besöket och när jag gick där ifrån kände jag hur fort jag kommer läsa ut boken och hur duktig jag kommer känna mig efteråt. Boken ska egentligen vara utläst vecka fem men om jag gör det nu är det ju gjort!
så nu ska jag fortsätta att läsa min bok är bara på sidan tolv och sedan blir det mantorp/stan med mor och far!
saknar Rom och mina snygga grannar i övrejohannelund today.
ciaaobella!

Inga kommentarer: