tisdag 20 oktober 2009

la vacanza autunno

När man är sjuk tänker man så mycket, just nu tänker jag på hur mitt höstlov ska utforma sig.
Det hela börjar ju med att jag gör mitt fruktande italienska prov på fredag eftermiddag går glädjande där ifrån och tar en mysig fika med lite italiano friends, det är plan A. Plan B på fredag är att jag åker hem hämtar bilen och hämtar Hedvid på Centralstationen vid 18.10 om jag minns rätt. Vi åker hem och gör oss ordning sen blir det party all night long med Oscar och lite sköna vänner till säkert.

Lördag åker jag till Norrköping och träffar lite sköna brudar där, det bli la gioia som betyder glädje! Stannar där till söndag eller måndag, på måndag drar iallafall Hedvig hem till Göteborg igen och hennes visit är slut.

Mamma har tagit semester på mån&tis och på tisdag drar vi till storstaden tillsammans. Shopping och mysa runt där står på schemat, vi bara kör som vanligt hon och jag.

Onsdag ska jag träffa min kära vän Nille för en heldag tillsammans, vi får se vad som händer. Vill bara mysa med henne eftersom man inte träffar henne så ofta.

Resten av veckan är oplanerad och det kanske är skönt att ha lite tid för sig själv och bara ta dagarna som de kommer. För det är oftast det som är roligast att göra impuls saker somman kommer på dagen innan eller samma dag. I sommras blev det mycket impuls resor, så som norrköping med nille och skåne med louise var lite impuls som vi kom på lite hastigt.

Hoppas lovet blir primaballerina,
PUSS

Inga kommentarer: