torsdag 31 december 2009

och så har det gått ett år sedan sist. Året 2009 firade jag in med mina närmaste vänner hos Sofia, sedan till Martin och till sist in till stan. Allt gick i ett och målet med nyår var att man skulle träffa så många vänner som möjligt och det blev nästan som en tävling att man skulle ha så roligt som möjligt, roligaste festen, ja den vann!

Jag minns verkligen inte vad jag har gjort alla månader detta år, men de sakerna jag minns är de sakerna som verkligen fick mig att må bra. Jag började umgås mer och mer med Sofia(nille) och med henne mår jag verkligen bra och vi gjorde en spontan tripp till Norrköping tillsammans på sommaren som var mycket mysigt.

Min och Louise relation har varit lite upp och ner ibland hör vi av oss jätte mycket till varandra och ibland inte. Men jag tycker det är svårt att ha en bästa vän i en annan stad även fast det är bra ibland. Vi hinner inte ses lika ofta och hon lever ett liv där och jag lever ett liv här. Men vi hade ett par fina stunder tillsammans och vi drog till Skåne och bodde på hotell, camping och hos Jesper. Vi firade även midsommar, valborg och andra högtider tillsammans. Louise är den människan som är mest lik mig och det gillar jag! <3

Maria, Klara, Camilla är tre riktigt fina vänner. Jag och Maria gjorde en jätte rolig resa till Kläppen för att hälsa på Camilla förra sportlovet. Det var verkligen en höjdare och vi fick träffa nya goa människor och hej vad jag skrattade åt en viss person. Han var så rolig "jag hatar fötter", "vill du låna min olivkräm, den är jätte god". Annars var vi på studentskiva tsm och när Camilla fyllde år så var vi på hennes land och hade det jätte mysigt. Ni tre är speciella!

Jag var även i Grekland med mina närmaste vänner Isa, Sofia, Lina och Lisen. Den resan hade vi väldigt höga förhoppningar om. Men innan resan startade blev min pappa sjuk men jag bestämmde mig att åka ändå och det var iof rätt bra val att göra men jag kunde inte släppa tanken om vad som pågick hemma. Jag minns en kväll som jag hade jätte roligt och det var när jag var med Lina och vi träffade på Svenska killarna , det var en minnesvärd kväll tycker jag! Annars gillade jag stämningen på harmoney och alla kvällar på altanen och att vi fick träffa jätte goa tjejer från norge, bra resa!

Jag valde italienska, i och med det fick vi en resa till ROM. Den resan har jag levt länge på kan jag säga. Jag kände inte så många i början, det var mest Maja och Martin som jag hade haft kontakt med innan. Men vi hittade så goa människor som man kanske aldrig skulle hittat annars. Vi blev ett gäng där, jag, Sofia, Emma, Martin, Linnea, Maja och Malin. Vi var en annorlunda blandning som hade jätte kul tillsammans. Alla aa möten i lobbyn, pepes bodega, grapan och festen hos tyskarna är roliga minnen. Efter den resan fortsatte vi att umgås och festen hos Martin där i november blev ju perfekt. Genom den resan kom jag även närmare maja som jag känt innan men kanske inte varit as bra kompis med så det var jätte kul.

fortsättning följer.

1 kommentar:

L sa...

bara för att du är min bästa vän!

<3