söndag 13 september 2009

Du är som mig och jag är som dig.


11 september har passerat och idag är det den 13 september. 11 september är ingen bra dag, min Rosa dog den dagen för 6 år sedan. Min Rosa som kunde steka köttbullar & världens godaste plättar, min mormor som var precis lika galen och sprallig som jag. Hon jag är mest lik enligt mig. Ja minns den dagen för 6 år sedan, jag gick där i Vidingsjöskogen när Janne ringde och sa att hon hade somnat in. Den dagen kommer förbli min otursdag. Jag önskade jag hade en mormor som kunde ta hand om mig, som jag kunde fika med och gå på stan med och busa med. Varför kunde du inte kämpa lite till så du fick se mig växa upp och bli stor. Jag saknar det!
För det finns verkligen ingen annan som är så lik mig som du var. Jag kan känna känslan av köttbulle lukten när jag går förbi ditthus, den lever fortfarande kvar där. Jag kan känna doften av dig när jag sitter i er bruna soffa som vi har här hemma. Eller när vi steker våfflor i erat våffeljärn. Min kära mormor kommer alltid vara hon på cykeln som inte kunde trafikreglerna och körde bara rakt ut eller som bakade världens godaste drömmar.
Den där 11 september är ingen bra dag, inte för mig heller. Jag backade in i en lykstolpe i år, vad händer då nästa år? FÖRSVINN, 11 SEPTEMBER FÖRSVINN!

Inga kommentarer: