måndag 21 september 2009

Min bästa vän, Oscar!

För ungefär 18 år sedan var vårt första möte tillsammans. Sedan gick åren vi åkte på semester hit och dit och lärde känna varandra bättre. Han var killen som var tjejernas favorit och jag minns hans kalas på höskullen hemma i Askeby. Mitt bästa minne med denna grabb kom för 7 år sedan då vi tillbringade 2 veckor i Grekland tillsammans. Vi har även varit på semester tillsammans i Tyskland, Danmark & så klart Lofsdalen. Vi konfirmerades även tillsammans på Brevik och det klarade vi igenom tillsammans.

Jag minns när jag gick i 8:an och jag sa att jag skulle vara med Oscar efterskolan och alla frågade undrande vem det var och hur han såg ut. Han var minbästa vän som ingen kände igen och det var skönt på sitt vis. Åren gick och jag började på Katedral efter mina år på Ånestadskolan. Han valde dock att gå på en annan skola från början men efter några veckor slutade han där och började på min linje tvärS. Det var då mina vänner fick se vem Oscar verkligen var och hur han såg ut som de länge hade undrat. Det var här jag "förlorade" min hemliga vän som ingen visste vem det var när jag sa att jag skulle fika med Oscar på stan. Det var här han blev en av oss och började lära känna mina vänner.

Oscar är nu fortfarande min bästa vän och det känns skönt att ha honom i klassen även fast det ibland känns lite konstigt. Vi kommer springa ut på Katedralstrappor den 11 Juni tillsammans och det är väldigt kul. Imorgon fyller min bästa vän 18 år och jag vill bara säga att även fast jag ibland blir arg, trött och irriterad på dig så vet jag att jag kommer aldrig släppa dig som bästa vän. För med dig kan jag verkligen visa mina riktiga känslor, jag kan vara arg på dig, jag kan skratta med dig, jag kan glädjas av din närvaro & jag kan gråta vid din närvaro.

Imorgon är det din dag Oscar, grattis!
Här nedan kommer ett par minnen med dig;



Lars Winnerbäck 08
Hippie fest

Loftahammar på Valborg 08

Innan hockeymatch 08

<3

Inga kommentarer: