söndag 22 november 2009

En lördagskväll i November.

Igår hade jag en jätte mysig kväll hos Klara med Nina och Vickan. Vi åt jätte god mat som vi hade gjort tillsammans. Sedan hade även Klara bakat en underbart god kladdkaka och till det blev det glass. Vi pratade, skrattade och hade det allmänt bra, fina vänner det där.
När jag kom hem vid tolv så trodde jag att gästerna skulle vara lite lugna, typ skulle sitta och dricka och äta choklad i soffan. Men nej, det var kaos. Det kändes som de var fjorton år igen. De tappade dricka på golvet, lekte under bordet, kramade, dansade, skrek, välte om kull varandra på stolarna, skrattade och bara var allmänt glada. Ska jag tala om för er att de är över 50 allihopa Att vara 50 + och ligga under bordet i en hög och skrika och ha sig. Men jag har allt lite fina bilder på dem som bevis. Men kul hade dem iallafall

Idag vaknade jag klockan 11, lite trött då jag somnade vid tre. Kändes nästan som jag var bakis, hade ju trots allt dansat lite igår med mamma och Irre. Sen när jag skulle kolla på mitt arbete jag skulle skicka in idag, var det borta. Bara mindre än hälften var kvar. FAN säger jag. Jag gör alltid samma fel. Jag skickar det alltid till mammas dator sen fortsätter jag att skriva där och sen sparar jag på den skickade filen. SÅ himla korkat!!
Så nu skriver jag om arbetet, lite irriterade!! Men är snart klar ska ha ett fint avslut, 2 ½ sida vart det och jag är rätt nöjd ändå!
Dance.Dance.Dance.Dance.Dance.Dance.
/Cecilia

Inga kommentarer: