måndag 23 november 2009

Lyxfällan nästa?

Herregud, när jag tänker över min ekonomi inför kommande månad får jag magknip.
Så här ser månadens utgifter ut:

Födelsedagsfest hos Linnea och hon behöver en present + utgång på lördag
Födelsedags fest hos Sofia och hon behöver också en present + utgång och det blir den fjärde december.
Födelsedags fest hos Angelica + en present den femte december
Lars Winnerbäck 11/12 + utgång!
Tomtefesten 16/12
Juldagen 25/12
Nyår 31/12
Julklappar x 10
+ att jag vill ha nya kläder till de olika fest tillfällena

Inkomster nästa månad blir:
Lön från mamma
Lön från pappa
Studiebidrag
+ mina 500 kronor jag har kvar från denna månad

Klarar jag det här verkligen? Eller kommer jag få ta ett snabbt sms lån i slutet av månaden. Jag behöver egentligen söka till lyxfällan för jag tror jag sitter lite i kläm. Vill inte gå in i December även fast det är den underbaraste månaden på vinter halvåret så känns det inte okey det här med alla utgifter. Louise kom med förslag att vi kunde åka till Brevik för där finns det schyssta kompisar som brukar ge fattiga personer som mig och Louise lite extra pengar när det behövs.
Vi får väll se i slutet av månaden hur det gick med ekonomin,
killar var är ni när man behöver än?
Tack för mig!

1 kommentar:

L sa...

jag glömmer aldrig den gången! här får ni lite tjejer så ni kan köpa er nåt att äta hahaha. kärlek på hög nivå <3